Vesničané z osady Nekal
Zamávám moři, vale dám vlnám.
Raději pluhem rozorám hlínu.
Divíš se, moře, že nezahynu?
I bez tebe trvám.
Styl hry
Hra za obyvatele Nekalu je hra za utlačované. Númenorský místodržící zavádí zákony, které mají zadupat jakoukoliv myšlenku na odpor a připomenout místním, kde je jejich místo. Jejich předkové totiž… kdysi dávno něco udělali? Podivná skvrna tíží duši nekalských a mořští pánové toho umí využít. Ale jak se očistit? Může člověk vůbec odčinit 3000 let starou křivdu? Nebo opravdu nikdy nemůže být ničím jiným než “nižším člověkem?”
Popis frakce
Sveřepý lid, zvyklý snášet vše, co si pro něj osud a númenorští pánové přichystali. Dokonce i lov perel, přestože každý ve vesnici ví, že moře nikdy nic dobrého nepřineslo.
Vesnici Nekal vedl téměř dvacet let rychtář Haran. Tedy, rychtář pro númenorské správce. Pro místní byl vždy halbarem - náčelníkem. Nastal ale čas udělat místo mladším a Nekal brzy přijme nového náčelníka, Haranova syna Harahina. Pokud ovšem vlci odpoví na jeho volání. Tyto šelmy všichni nekalští chovají v téměř náboženské úctě a kdo chce halbarem býti, musí s vlky výti.
A nejen s vlky. Nároky númenorců na dodávky perel a dřeva již téměř hraničí s šílenstvím. Není snadné je uspokojit a zároveň se připravit na blížící se zimu. Už teď je jídlo na příděl, lovcům počítají každý šíp a nedejte bohové, že by někdo v noci potřeboval vyjít mimo hradby.
Kostýmová inspirace
Obyvatele Nekalu můžeme obecně popsat jako raně středověkého kmána. Primární barvy oblečení jsou béžová a hnědá, jiné barvy se mohou objevovat v drobných prvcích. Nošení černého oblečení je v Nekalu Númenorci zakázáno.

Rod Tudaron
My trpíme, aby jiní nemuseli.
Styl hry
Hra za númenorský rod Tudaron bude především o morálních dilematech a ceně přesvědčení. V období, kdy je přítel od nepřítele k nerozeznání, budete neustále čelit těžkým volbám. Co všechno jste ochotni udělat pro vyšší dobro? Kolik jste ochotni obětovat? Kdo na konci zůstane stát po vašem boku a kdo ucítí chladný kov v zádech? Jaká je skutečná cena krve a které životy stojí za to zachránit, i když tím ohrozíte své vlastní?
Popis frakce
Rod Tudaron je menší, avšak vážený šlechtický rod, jehož jméno je na Númenoru synonymem pro stavitelství majáků a pobřežních pevností. Není proto náhodou, že právě jejich malá, specializovaná výprava šlechticů, učenců a bojovníků připlouvá na pobřeží Středozemě s jasným cílem: vzhledem k rostoucímu strategickému významu zdejší kolonie nabízejí své služby, aby navrhli a postavili maják, který by se stal symbolem moci Númenoru, zabezpečil prosperující přístav a rozšířil věhlas jejich rodu.
Tento na první pohled ušlechtilý úkol se však může zdát komplikovanější, než se na první pohled zdá.
Kostýmová inspirace
Nižší númenorská šlechta, učenci a schopní bojovníci v jedné osobě. Jejich oděvy jsou elegantní, ale praktické, s důrazem na funkčnost.
Dominantní barvou je modrá, symbolizující moře, doplněná stříbrnými, šedými nebo koženými prvky. Jako rodový symbol mohou nosit decentní výšivku ve tvaru majáku.

Elfové

Styl hry
K elfům neodmyslitelně patří jejich minulost a jak se s ní oni i ostatní rasy dokáží vyrovnat. Tisíce let přátelství, spojenectví, ale i zrad a hlubokých křivd táhnoucích se napříč rodinami i národy. Pýcha a následný pád, vraždění rodných, spolupráce s trpaslíky, ale i nenávist k nim a v neposlední řadě naděje v Edain a sledování jejich postupného úpadku. Podupaná důvěra. Rozdrcená víra. Jaký je vlastně důvod setrvávat ve Středozemi? Dokážete překonat staré křivdy a najdete důvěru v ostatní? Dokážete věřit jeden druhému, abyste pomohli ostatním a také sobě?
Popis frakce
Malá skupinka elfů různého původu a různého věku. Dva z nich, manželský pár, jsou mezi místními známi po mnoho let – léčitelé, kteří pomáhají lidem s nejrůznějšími neduhy… ale jsou zde i další elfové, Noldor, které do teď nikdo neviděl. Zdržují se tu už nějakou dobu a vypadá to, že se na cestu domů hned tak nechystají… Nechtějí a nebo dokonce nemohou? A jaký mají důvod pomáhat Númenorejcům, nebo proč tu vlastně žijí s nimi, když všude jinde jsou elfové pronásledováni?
Kostýmová inspirace
Elfové, kteří mají oblečení přizpůsobené spíše pohybu v přírodě a ne na bezpečí svých síní. Nepřijeli se bavit ani předvádět...I když to samozřejmě neznamená, že by mělo být jenom nudně paktické. Barvy nejlépe zelené přirozených odstínů.


Trpasličí karavana

Styl hry
Hra za karavanu je o řádu, pečetích a dobrém jménu. Řídíte se podle smluv a termínů, držíte slovo a hlídáte své – a uprostřed cizího pobřeží zjišťujete, že i jasně daná zakázka může mít svá úskalí. Hra staví na profesionalitě, opatrné diplomacii a pečlivém zvažování, kdy mluví smlouvy a kdy mluví čest. Čekejte situace, ve kterých je potřeba jednat a nést následky.
Popis frakce
Smluvní výprava z Khazad-dûm: mistr kovář, obchodník se smlouvami a pečetěmi, ranhojič, velitel a ozbrojený doprovod. V papírech vedete řádně zapsaný náklad, předání má proběhnout s určenými osobami a mimo zraky zvědavců. Karavana je uzavřená jednotka – jasné pravomoci, jasné povinnosti, žádné zbytečné řeči. Na místě však vyplouvají na povrch staré vrstvy světa. V kraji narážíte na náznaky které odkazují na dřívější trpasličí činnost. Co za nimi je a jakou váhu to má, ukáže až vaše vlastní pátrání. Vaše karavana si drží odstup, ale nezavírá oči. Zajímají vás řemesla, nové slitiny a férové obchody. Vaším cílem je dovézt zakázku v pořádku a naložit správně s tím, co cestou objevíte – nic víc, nic míň.
Kostýmová inspirace
Trpaslíci z karavany působí pevně a uspořádaně. Nosí širší kalhoty a volnější kabátce s nabranými rukávy. Pyšní se velkými kapucemi, a pasy mají zdobené širokým opaskem s brašnami. Vrství hrubší vlnu s jemnějším lnem, aby oblečení zvládlo cestu i práci – a přitom vypadalo udržovaně. Barvy mají rádi výrazné: vínová, tmavě modrá, sytě žlutá, mechově zelená, okr nebo grafit, často ve dvou až třech kombinacích. Ozdoby na oděvech jsou spíš geometrické – pásové bordury, jednoduché znaky i propletence. A samozřejmě vousy: pečlivě upravené, zapletené, občas doplněné drobnými kovovými korálky. Celkový dojem: praktické, vrstvené, řemeslnicky sebevědomé.


Drúadané
Styl hry
Hra za Drú bude především o hledání a návratu – o snaze získat zpět to, co bylo dávno ztraceno, a tím znovu najít i sami sebe. O odvaze, která vás vyhnala z domova a přiměla postavit se radě starších, abyste dokázali, že pravda neleží vždy tam, kde sedí ti nejmoudřejší.
Bude o tichu, které je hlasitější než křik, o osamělosti mezi těmi, kteří nerozumí vašim zvykům ani snům, a o víře, že konáte správně – i když vás možná svět za vaši pošetilost zkamení na místě. O tom, zda síla, která vás žene vpřed, dokáže přinést záchranu… nebo jen probudí něco, co nemělo být nikomu ukázáno.
Popis frakce
Drú, kteří se rozhodli odejít, nejsou početní – jen hrstka lovců, kteří opustili svůj kmen. Opustili rady starších i jistotu kamenitého domova, aby hledali... to, o čem raději mluví jenom šeptem. Chtějí napravit dávnou chybu svých předků. Vydali se k řece Želíz, do hlubších lesů kolem osady Nekal, kde hledají cestu, jak v úkolu uspět – i bez požehnání tvrdých hlav, které zůstaly za nimi.
Kostýmová inspirace
Drúadani mohou být lovci, stopaři, jedaři – jejich oděv odráží jednoduchost a praktičnost, přizpůsobenou životu v lese. Dominují různé odstíny zelené a hnědé, doplněné krémovými a šedými tóny. Přesně takové oblečení, které jim umožňuje dokonale splynout s okolní krajinou.
Důležitou součástí jsou malby na obličeji, které vizuálně promění jejich vzhled a dodávají frakci další výrazný, rozpoznatelný charakter.


Rod Gimilstar - poloherní frakce
Styl hry
Hra za númenorský rod Gimilstar bude především o tom, co to znamená být lidský, být člověk. Přijeli jste jako dobyvatelé, jako pánové. Númenoru se žádná síla ve Středozemi nevyrovná. Přijeli jste do osady, obsazené lidmi, kteří se snad ani za lidi považovat nedají... jsou tak špinaví, tak zvrácení, tak nízcí, hloupí, obyčejní a navždy poznamenaní svým hříchem. Hodí se jenom pro práci, tak každá ruka přijde vhod. V čem by se ale mohli měřit s Númenorem, s nadáním, leskem, uměním a krásou Lorda a Lady Gimilstar. Vaše hra bude o tom, co pro vás jsou... a co jste vy pro ně.
Popis frakce
Jde o poloherní frakci. Dostanete tedy základní postavy, které budete po celou dobu larpu hrát, ale budou zjednodušené a velká část hry pro vás bude daná. Budete se přesně řídit pokyny svého Lorda a Lady nebo pokyny Velitele. Nebudete tedy mít velkou možnost hru zásadně ovlivnit - budete plnit svou roli loajálního strážného, vojáka či jiného člena dvora. Budete napůl "cépka", budete dopředu znát velkou část rozvrhu hry, který nám budete pomáhat plnit. Nečekejte tedy žádná zásadní překvapení. Vaším úkolem bude především dělat hru pro ostatní. Protože se jedná o poloherní frakci, kdy budete plnit roli jakýchsi "stálých cépek", cena je snížena na absolutně minimální náklady 500,-.
Kostýmová inspirace
Barva rodu Gimilstar je černá a stříbrná. Hodí se trochu honosnější oblečení a pro členy stráže a vojáky (kterých bude většina) i zbroj. V případě potřeby dokážeme zapůjčit. Také budeme pro všechny vyrábět uniformy - varkoče se znakem rodu. Inspiraci lze brát kupříkladu v Nilfgaardu nebo Gondoru.


Bestiář

Klasický bestiář ochotný hrát všechny a všechno od zvířátek přes vesničany v nesnázích až po stvoření Temnoty. Budete hrát mnoho různých především jednorázových rolí. Hra pro vás bude zdarma.
S sebou: Univerzální černé oblečení a univerzální historický kostým (košile, kalhoty, šaty). Zbytek zajistíme.



